حساب کاربری شما

پس از شایعات زیاد و درز تصاویر از دسته کنترل پلی استیشن 4 امروز سونی رسماً این کنسول بازی را معرفی کرد و امکانات و ویژگی‌های آن را شرح داد هر چند در کنفرانس سونی خبری از خود کنسول بازی نبود!
به گفته سونی سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 یا به اختصار PS4 سخت افزاری یک کامپیوتر سوپرشارژ شده است تا بتواند مدتها در عرصه گرافیک و گیم پلی پیشتاز باشد. به صورت دقیق‌تر PlayStation 4 از یک پردازنده سفارشی AMD x86-64 با هشت هسته Jaquar به همراه کارت گرافیک AMD Radeon با قابلیت پردازشی 1.84 TFLOPS یا 1.84 ترافلاپس بهره‌مند شده است که 8 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 دارد. این کنسول همانند نسل قبلی دارای هارددیسک داخلی بوده و درایو بلوری با سرعت 6x و DVD با سرعت 8x را به همراه پورت USB 3.0 در خود جای داده است. از دیگر مشخصات PS4 می‌توان به پورت گیگابیت اترنت، وای‌فای، بلوتوث 2.1، HDMI، خروجی تلویزیون آنالوگ و خروجی صوتی S/PDIF اشاره کرد.

این دسته همچنین امکانات جالبی مانند اسپیکر، صفحه لمسی خازنی، سنسو شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، پورت MicroUSB، پورت هدست استریو و باتری 1000 میلی‌آمپری نیز دارد که DualShock 4 را از دیگر دسته‌های بازی متمایز کرده است. دکمه Share روی این دسته برای به اشتراک‌گذاری تصاویر بازی و استریم کردن آن برای تماشا به کار می‌رود.
منوی اصلی